onsdag den 8. juni 2011

Prostitution - holdning...

Heeeelt ærligt! Her forleden sad jeg og fik en kæmpe debat startet med nogen om prostitution.. Og folk har simpelthen ingen respekt for det erhverv. Kan det virkelig passe at jeg er den eneste der synes man skal respektere folks valg om at blive prostituerede? F.eks. synes jeg det er vildt nedladende at kalde dem ludere, selvom det jo er det prostitueret betyder. Det lyder bare som et skældsord. Og endnu værre er når folk bliver kaldt ludere og ikke engang tager betaling for sex. Men anyway, debatten gik ud på at en kvinde væmmes ved hendes kæreste da hun finder ud af at han FØR de kom sammen havde været sammen med en prostitueret. LATTERLIGT ville jeg mene, men mange har det åbenbart anderledes. Flere kvinder gav hende ret, og sagde at de også ville væmmes ved det. Men helt ærligt. Vi er mennesker og er det da ikke en naturlig og accepteret ting at have sex? Specielt når vi nu kan have det for sjov! Og er det da ikke klammere at være sammen med helt vildt mange forskellige, istedet for en prostitueret? Nogen af kvinderne sagde endda at de følte det som forskelsbehandling af køn og handel af kvinder - men så vidt jeg ved er der ret mange mandlige prostituerede, man taler bare ikke ligeså meget om dem! Jeg har det lidt sådan at hvis man ikke kan lide noget, skal man bare holde sig fra det - istedet for at dømme folk der godt kan lide det! Og hvis en mand nu har lyst til at gå til en prostitueret, fordi han måske vil have noget andet, end han normalt kan bede om, så lad ham dog! Hvad synes i? Er det bare fuldstændig okay at svine folk til fordi de er prostituerede eller går til en? Jeg synes i hvert fald ikke.

11 kommentarer:

  1. Jeg er enig med dig. Lad nu folk gøre det de vil

    SvarSlet
  2. Enig med dig. Det er ens eget valg, og andre folk bør respektere ens valg.

    SvarSlet
  3. Årh endelig nogen der er enige. Det er jeg glad for piger!:-)

    SvarSlet
  4. Det slemme er unge kvinder, der kommer til fx Danmark, og er lovet et arbejde, men så bliver sat ud på gaden, for at tjene på prostitution. Jeg tror mange kvinder (der ikke er tvunget ud i det) vælger at blive prostituerede fordi der simpelthen ikke synes at være andre muligheder. Jeg er ikke enig i det du skriver, jeg synes det burde ulovliggøres, det er jo menneskehandel, og burde stride imod menneskerettighederne.

    SvarSlet
  5. der er også mange prostituerede som godt kan lide at være det, jeg kender for eksempel selv 3, og har læst om adskillige som elskede det som deres arbejde? Synes virkelig det er respektløst overfor dem at kalde det menneskehandel..

    SvarSlet
  6. Dette er en utrolig kontroversiel diskussion der er foregået igennem længere tid, en diskussion som jeg nemt kan se fra flere sider og har svært ved at danne en fuldkommen konsekvent mening ud fra.

    Jeg er f.eks. enig i dit synspunkt i, at man ikke har ret til at bestemme over folk og hvilket erhverv de vælger. Hvis prostituerede ikke har noget problem med det, kan jeg ikke se hvorfor andre skal gøre det til et.

    Derimod kan dette også ses fra et andet perspektiv, som Anna Brøgger pointere, nemlig at der findes mange tilfælde hvor uskyldige udenlandske kvinder bliver lokket til Danmark under falske omstændigheder, for så derefter at blive tvunget ud i prostitution. Dét er nemlig menneskehandel og må ikke forekomme..

    Netop derfor er jeg uenig i, at prostitution skal ulovliggøres i Danmark, da det kun vil forværre de prostitueredes situation yderligere. Prostitution er en af menneskelighedens ældste erhverv og vil derfor altid forekomme. Om det er ulovligt eller ej.

    Så er det ikke bedre at det foregår på organiseret og renlige kliniker, der behandler og betaler deres ansatte rimeligt?

    Nicholai Møller – tjek gerne min blog: Nicholaimoeller.blogspot.com..

    SvarSlet
  7. Vil give dig fuldstændig ret :-)
    Og plus at undersøgelser viser at der ville være 25% flere voldtægter om året hvis prostitution ikke var der! Man kan heller ikke fjerne sådan et erhverv, der vil jo altid være nogen der er prostituerede. Så ja, giver dig ret!

    Og det er egentlig svært kun at have en mening om det..

    SvarSlet
  8. Det har du ret i.. by the way, fed blog

    SvarSlet
  9. Jeg er også fuldstændig enig med dig!

    Jeg synes, det er forkert af veninden, at dømme sin kæreste på hans seksuelle fortid. Måske lærte han nogle tricks, som hun nyder godt af idag... Sådan tror jeg ikke hun har tænkt på det.. :-)

    Generelt så kommer sådan nogle meninger pga. fordomme. Fordomme som ikke har hold i virkeligheden. Fordomme der gør, at mennesker har en helt forkert forestilling om, hvem de prostituerede er, og hvordan sådan noget foregår.

    Der er jo himmelvid forskel på, at gå til en prostitueret på en pæn klinik, hvor hun nyder hvad hun laver, og synes det er sjovt - fremfor at gå til en gadeprostitueret, som gør det for at skaffe penge til stoffer, og som gerne vil ud af det... :-)

    I kan følge med på min blog om, hvordan det er at være prostitueret.. :-)

    // Sexarbejderen //
    http://sexarbejderen.blogspot.com

    SvarSlet
  10. Lige præcis!:-)
    Kigger på din blog med det samme:-)

    SvarSlet