fredag den 4. februar 2011

Lækker og let frokost















Light'n'colorful

 For mig skal mad være sundt og helst nemt at lave, og jeg foretrækker klart at lave min egen mad efter egen opskrift (når jeg har muligheden), frem for at kigge i en kogebog. Idag lavede jeg Light'n'colorful (jeg har kaldt retten det fordi, den er sund og farverig), som egentlig bare består af grøntsager og få krydderier. Alle kan lave det og hvis man laver det rigtigt, smager det super godt!

Du skal bruge (1 portion):
40 gram knold selleri
1 lille/en halv stor kartoffel
2 gulerødder
1 rødløg
1 lille løg
½ aubergine
Ekstra jomfru olivenolie
Oregano
Frisk timian
Salt og peber

Fremgangsmåde:
Skær auberginen i skiver og steg skiverne i olien på en pande, lad dem suge olien og tilføj massere af salt, lad dem blive på panden til de er bløde. Lig dem derefter på en tallerken klar til servering. 
  Skær kartoffel, knoldselleri og gulerødder i tern, og skær eller hak rødløg og løg som du har lyst til. Steg det hele, sammen, i olien på en pande og tilføj oregano, frisk timian, salt og peber. Så er du færdig og maden er klar til servering! Spis eventuelt et stykke groft brød til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar