torsdag den 20. januar 2011

De små ting i livet..

DE SMÅ, MEN SMUKKE TING, VI SJÆLDENT BEMÆRKER
Jeg tror at der kommer et tidspunkt i de fleste menneskers liv, hvor de må erkende at de ikke værdsætter deres liv nok. Der vil komme en dag, hvor de går en tur og lige pludselig stopper op, og tænker 'Hold da op, hvor er her smukt'. For nogle sker det i en alder af 13, for nogen i en alder af 50 og for andre sker det måske aldrig. For mig skete det idag...

Jeg var ude og gå en tur alene, som jeg en gang imellem gør, men før første gang uden musik i ørerne på højeste plus som jeg plejer. Og for første gang tænker jeg virkelig, over hvordan jeg kan høre fuglene synge, og hvordan det sorte  træhus med det lille hvide stakkit passer perfekt ind i det fine villa kvarter jeg (åbenbart) går rundt i. Og selvom jeg går lidt rundt i mine egne tanker, tænker jeg hele vejen hjem på, at huske at stoppe op og bemærke de smukke ting i naturen (og i livet i al almindelighed). På den måde fik jeg på en gåtur på kun 20 minutter, smilet en masse, set en masse smukke ting og skruet lidt ned for de depressive vintertanker + fik massere af fornyet energi til resten af dagen.

Er det ikke fantastisk hvordan en så lille bitte ting, som f.eks. en lille plante, en grankogle i græsset eller en fugl, kan give et så stort perspektiv på hele livet og føles så stort?


NOTE TIL MIG SELV:
Læg mærke til de små, men smukke ting og nyd at du lever og har det godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar